Klantenpanel denkt mee over goed vervoer
Publicatiedatum: 3 juni 2022
Op woensdag 4 mei is het klantenpanel Wmo-vervoer van start gegaan. Het Klantenpanel bestaat op dit moment uit dertien inwoners, die zelf gebruik maken van het Wmo-vervoer. Zij denken via het panel mee over verbeteringen in bijvoorbeeld het reserveren van de rit, comfort van de voertuigen, service en rijgedrag van de chauffeurs en hoe we klachten afhandelen. Het panel komt twee keer per jaar bijeen.
De eerste bijeenkomst op 4 mei leverde al direct nuttige tips en ervaringsverhalen op. Het was goed om te horen dat de tevredenheid is toegenomen sinds de overgang van het commerciële vervoer naar Vervoer Gooi en Vechtstreek. Uiteraard wilden we van het Klantenpanel ook graag weten wat er beter kan.
Snelle verbetering
Enkele eenvoudige verbeterpunten hebben we direct opgepakt. Zo krijgen de Opel Vivaro’s een extra opstap, zodat het instappen makkelijker gaat. Ook hebben we een aantal zaken extra onder de aandacht gebracht van de chauffeurs en medewerkers van de Klantenservice en Planning.
Andere zaken vergen meer tijd. Zo gaan we bijvoorbeeld in gesprek met de leverancier van de reserveringszuilen bij Tergooi Ziekenhuizen, omdat voor visueel gehandicapten de zuil nauwelijks bruikbaar blijkt. Ook gaan we een aantal zaken toevoegen aan de opleiding van onze chauffeurs en gaan mentorchauffeurs andere chauffeurs coachen op bijvoorbeeld gewenste dienstverlening en rijgedrag.
Meedoen met het Klantenpanel?
Het Klantenpanel Wmo-vervoer bestaat uit maximaal 15 gebruikers van het Wmo-vervoer en komt ongeveer twee keer per jaar bijeen. Wilt u meedoen? Wij waarderen uw inbreng!
Aanmelden kan via klantenservice@vervoergv.nl. De volgende bijeenkomst van het Klantenpanel is op woensdag 19 oktober van 14.00 tot 15.30 uur op het regiokantoor in Bussum.